Melodifestivalen igår

Jag har alltid mycket att säga om melodifestivalen, men oftast kommr jag inte ihåg det såhär i efterhand. Men Dolph Lundgren var nog den sämsta tv-personlighet jag sett sedan jag sju år gammal kollade på Sunset Beach, jag började så smått längta efter Petra Mede som jag vrålhatade förra året. 
  Linda Pritchard hade underliga stövlar, hon hade kunnat klara sig utan konståkningsdräkten också. Jenny Silver kan nog vänta sig ett samtal från Beyonces folk inom en snar framtid angående plagiat. Jag menar bodyn, den metallklädda armen. Var det bara jag som direkt tänkte på "Single Ladies"? 
  Pain of Salvation var även de lite märkliga. När jag ser presentationen innan framträdandet tänker jag att detta blir årets rockinslag i samma anda som HEAT och Poodles. Men nej, de kör en ballad med nästan bara piano och sång. Är det så man vill introducera sig själva som rockband inför svenska folket för första gången? Och jag tycker verkligen att "Road Salt" är en märklig titel.
  I övrigt lät Jessica Andersson gnällig och Frispråkarn behövde bättre bakgrundssångerskor. Det lät helt intelegensbefriat. Anders Ekborg hade för mycket musikal i bagaget.
  Ola visste väl alla skulle gå vidare, Salem al Fakir var min personliga favorit även om Melodifestivel kan tyckas som fel forum för honom. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0