Besviken

Woho! My Chemical Romance ligger i startgroparna med den nya skivan. Fyra låtar finns tillgängliga på nätet, och videon till en av dem går på Mtv. Som jag har väntat.
   Men, jag är faktiskt besviken. I intervjuer har de avslöjat att ljudmässigt ska de gå tillbaka till sitt gamla sound, det som hördes på "I brought you my bullets, you brought me your love" och "Three cheers for sweet revenge". Men nej. Så står det inte till. Den första singeln "Na Na Na" är vagt påminnande om de gamla alstren, men resten jag har hört är inte en i närheten. "Sing" är fin, men lite för gospelkör-aktig på sina ställen. Och piano-kompet tar bort mycket av råheten.
   Sedan har vi "The only hope for me is you". Om någon borta på Disney Channel sjöng den, skulle man aldrig tro att den skrivits av ett rockband. Det enda som ger den karaktär är Gerard Ways sångröst. Det är för mycket välkända ackordföljder, långdragna toner och föga överraskande fraser. 
  
Näe, jag förväntade mig hårdare riff, bloddrypande texter och mycket mer mörker. Jag tänker bortse från detta mislyckande och hoppas på många gamla låtar under turnén.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0