Jävla hurtigbullar!

Jag är ingen hurtig människa. Jag ser träning som ett nödvändigt ont för att kunna äta som jag gör. Jag äter mycket och onyttigt.
Men så igår tänkte jag att jag skulle masa mig iväg till den lokala Friskis & Svettis-anläggningen för att bränna några kalorier, fast jag höll på att somna eftersom jag sovit alldeles för lite. Så jag packar min väska och tvingas stressa lite för att komma iväg i skaplig tid för att hinna byta om. Men när jag kommer dit är alla platserna till spinningpasset slut. Jag var där en halvtimme innan passet började, och platserna var slut!
Detta beror på att man numera kan boka platser på passen via internet. Så ja, det är praktiskt för kontorsnissar som har tillgång till datorer hela dagarna och som har inrutade, strukturerade, planerade liv. Men jag då? Jag som ständigt måste lägga om mina planer på grund av skolarbeten och överraskande prov. Jag tycker bättre om att kunna bestämma mig en eftermiddag för att träna och sedan obekymrat flanera ner till träningen. Att behöva boka tar verkligen bort glädjen i träningen.
Inte bra, med tanke på att jag ätit feta brownies idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0